loading...

بیماری طبابت

🔻سفالوسپورین ها، پنی_سیلین ها و ماکرولیدها در دوران شیردهی قابل استفاده هستند. 🔻 تتراسیکلین ها غلظت بالایی در شیر مادر ایجاد می کنند اما سطح سرمی این دسته در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند خیلی



🔻سفالوسپورین ها، پنی_سیلین ها و ماکرولیدها در دوران شیردهی قابل استفاده هستند.

🔻 تتراسیکلین ها غلظت بالایی در شیر مادر ایجاد می کنند اما سطح سرمی این دسته در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند خیلی پایین است و احتمالاً علت آن شلات شدن تتراسیکلین ها با کلسیم موجود در شیر مادر است لذا در انتخاب این دسته دارویی برای خانم شیرده مزایا و خطرات استفاده از آنها در نظر گرفته می شود.

🔻 کلیندامایسین وارد شیر می شود و به واسطه ی عوارض جانبی جدی ناشی از این دارو شرکت سازنده توصیه می کند از این دارو در دوران شیردهی استفاده نشود.

🔻 فلوروکینولون ها در دوران شیردهی به عنوان خط اول درمان انتخاب نمی شوند اما در صورت نیاز مادر به این داروها احتمال خطر برای نوزادی که از شیر تغذیه می کند کم خواهد بود.

🔻 استفاده از کوتریموکسازول در مادران شیردهی که کودک آنها کمتر از ۲ ماه سن دارند خطر کرنیکتروس را در کودک افزایش می دهد لذا مصرف آن در این بیماران ممنوع است اما اگر سن کودک بیشتر از ۲ ماه باشد می توان از کوتریموکسازول استفاده کرد.

🔻 برخی متخصصین توصیه می کنند در مواردی که مترونیدازول به صورت تک دوز استفاده می شود ۱۲ تا ۲۴ ساعت شیردهی انجام نشود اما در مواردی که از رژیم ۴۰۰ میلی گرم یا کمتر۳ بار در روز استفاده می شود شیردهی منعی ندارد. CDC توصیه می کند
تا ۳ روز پس از آخرین دوز تینیدازول شیردهی انجام نشود.

✏️UpToDate, 2017
✏️Drugs in Pregnancy and Lactation, Briggs; 10th ed.

درباره پزشکی , دارو ,
نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 07 بهمن 1395 زمان : 12:55 بازدید : 129 نویسنده : Medical Student
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش